В державах-членах ЄС для органів, що здійснюють діяльність із позасудового врегулювання спорів про захист прав споживачів, рекомендовані наступні принципи діяльності:
- незалежності такого органу для гарантування неупередженості його дій;
- прозорості щодо процедури, включаючи опублікування звіту про діяльність;
- змагальності для забезпечення можливості усім заінтересованим сторонам представити свою позицію перед компетентним органом, заслухати аргументи та факти іншої сторони, та висновки експертів;
- ефективності процедури завдяки:
- вільного доступу споживача без необхідності залучення представника,
- безкоштовності процедури чи помірних витрат за неї,
- нетривалий час вирішення спору,
- лідерства цього органу для можливості враховувати усі фактори, що сприяють врегулюванню;
- законності рішень в частині неможливості позбавлення споживача таким рішенням захисту, на яке він має право відповідно до законодавства
- свободи, яке полягає в:
- обов’язковості рішення органу тільки у випадку, якщо сторони були заздалегідь поінформовані та надали чітку згоду про це;
- неможливості позбавлення споживача права звернутися до суду для врегулювання спору;
- представництва, що гарантує можливість залучення сторонами представника чи надання допомоги іншою особою на усіх стадіях процедури.
Вказані принципи визначені Рекомендацією Комісії Європейського Співтовариства від 30 березня 1998 року № 98/257/ЄС.
Діяльність Офісу страхового примирителя щодо позасудового врегулювання спорів споживачів у сфері страхування, здійснюється із дотриманням цих вищезазначених принципів.