Представники проекту Офіс страхового примирителя

Головою громадської організації «Інститут Громадянських Свобод», лідером проєкту «Офіс страхового примирителя»  С. Жуковою представлено презентацію підсумкового звіту про реалізацію проекту «Створення механізму альтернативного вирішення спорів споживачів на страховому ринку». Захід відбувя 12 листопада  2020 року у Всеукраїнському прес центрі Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ".

Участь в обговоренні підсумкового звіту взяли представники Проєкту USAID «Трансформація фінансового сектору», страхових компаній, що приєдналися до реалізації Проєкту «Офіс страхового примирителя, об’єднань страховиків.

Проєкт «Офіс страхового примирителя» реалізовувався громадською організацією «Інститут Громадянських Свобод» (ГО ІГС) за підтримки Агентства США з міжнародного розвитку в рамках гранту, наданого Проектом USAID «Трансформація фінансового сектору».

Заступник керівника Проєкту USAID «Трансформація фінансового сектору» Юлія Вітка відзначила, що грант реалізовано успішно, досягнуто тієї̈ мети, що поставлено. «Проєкт мав на меті створення та демонстрацію того, що може працювати на українському ринку альтернативний механізм вирішення спорів, можливо, як прототип в майбутньої більш загальної установи, наприклад, фінансового омбудсмена для цілого ринку, а, можливо, якщо такий не буде створено, то будуть ось такі – галузеві, при асоціаціях механізми вирішення спорів».

С. Жукова відзначила, що Офіс страхового примирителя ГО ІГС виконав поставлені завдання за Проєктом – вирішення спорів  споживачів послуг у сфері страхування та надання їм консультацій, а також підвищення грамотності споживачів страхових послуг за допомогою створеного веб-сайту. Приміром, під час реалізації Проєкту веб-сайт Офісу страхового примирителя відвідували більше 50 тисячі разів, що свідчить про затребуваність та зацікавленість у наявності ресурсу, на якому розміщуються просвітницькі матеріали з різних тем захисту прав споживачів фінансових послуг.

Також С. Жукова зазначила, що світ рухається у напрямку запровадження альтернативних механізмів вирішення спорів та розвиває їх. Саме такий механізм має стати тим інструментом, який за потреби може роз’яснити споживачу його  права та обов’язки при отриманні фінансової послуги,  умови та правила надання фінансових послуг, забезпечити споживачів неупередженою оцінкою ситуації та запропонувати  шляхи її вирішення, а також швидко та безоплатно допомогти споживачу вирішити наявний спір із фінансовою установою і поновити порушенні права споживача.

Тетяна Бурак, старший експерт з питань захисту прав споживачів фінансових послуг Проєкту USAID «Трансформація фінансового сектору» вказала, що «Офіс страхового примирителя довів свою ефективність. На ринку з’явився готовий̆ сервіс, про який̆ дізналися страхові компанії̈ та споживачі. Було створено якісний̆ веб-сайт, на якому зібрана корисна інформація для споживачів, вирішено кейси та звіти щодо роботи Офісу. Сервіс легкий̆ і зрозумілий»

Зі сторони страхового ринку свої думки щодо результатів Проєкту та підтримку наявності представленого альтернативного механізму вирішення спорів висловили В’ячеслав Черняховський, генеральний директор Асоціації «Страховий бізнес», Олена Пантова, Генеральний директор ПрАТ «УАСК АСКА-ЖИТТЯ», Ліана Шарвадзе, операційний директор ПрАТ «МетЛайф».

Повна версія трансляції презентації підсумкового звіту про реалізацію проекту «Створення механізму альтернативного вирішення спорів споживачів на страховому ринку» за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=NiXkUa-UMJ4.

Зі звітом ГО ІГС про створення механізму вирішення спорів споживачів у сфері страхування можна ознайомитись за посиланням https://ipk.org.ua/images/docs/IPK_Report_Results_2020.pdf