Принципи діяльності

В державах-членах ЄС для органів, що здійснюють діяльність із позасудового врегулювання спорів про захист прав споживачів, рекомендовані наступні принципи діяльності:

Світові моделі фінансового омбудсмена

У світовій практиці склалися і діють, як правило, дві основні моделі фінансових омбудсменів: британська та німецька.

Европейський досвід інституту страхового омбудсмена

Історія омбудсмена як альтернативного вирішення спорів налічує більше 200 років.

Механізм або офіс омбудсмена забезпечують незалежний, неупереджений, справедливий, своєчасний, ефективний і неформальний зовнішній процес розв'язання суперечок між споживачем та продавцем товару (надавачем послуг, виконавцем робіт тощо), та  який є безкоштовним для споживачів.

Ця форма альтернативного вирішення спорів також широко відома як зовнішнє вирішення спорів (ADR). Вона не залежить від компаній, на які скаржаться, і не залежить від них.